Кадети та паняночки
У гімназії започатковано роздільне навчання хлопчиків і дівчаток. У початковій школі окремо навчаються класи кадетів та паняночок. Їхня навчальна програма дещо відрізняється. У хлопчиків-кадетів акцентують на військово-спортивному вихованні. Дівчатка-паняночки ж проходять курс «Школа юної леді», займаються естетичною гімнастикою, фітнесом з елементами хореографії тощо.
У кадетів та паняночок запроваджено і шкільну форму.
Також в гімназії в старшій школі діють спільні кадетські класи, де навчаються хлопці та дівчата.
Як вчені пояснюють вимогу сьогодення впроваджувати роздільне навчання
Жінки розвиваються швидше від чоловіків і раніше них зупиняються у своєму розвитку. Мозок дівчинки у віці від 4 до 7 років набуває вже 92% кінцевої ваги, мозок хлопчика того самого віку набуває лише 83%.
Разом з фізичним розвитком у дівчаток швидко здійснюється і душевний розвиток.
Увага і фантазія також розвивається у дівчаток швидше і діє сильніше, ніж у хлопчиків. Із віком діяльність фантазії зменшується і настає об’єктивне розуміння. У дівчаток цей процес здійснюється повільніше, ніж у хлопчиків.
Які ж педагогічні висновки можна зробити на основі цих фактів?
– Виховання дівчаток – справа більш складна, ніж хлопчиків. У першому випадку необхідно бути особливо обережним: помилку виправити важко, немає часу і можливостей, надто швидко все йде вперед. У другому випадку простіше: якщо допущена помилка, її можна виправити, адже розвиток іде повільніше.
– Дівчинка швидше все усвідомлює, краще розуміє стосунки між людьми, відзначається більшою спритністю, на відміну від хлопчика.
– Дівчатка швидше збуджуються і швидше стомлюються. Очевидно, довготривала, одноманітна, напружена праця може зашкодити організму дівчинки.
– Курс для дівчаток має бути більш енциклопедичним, ніж для хлопчиків. Не потрібно боятися вводити як доповнення до основних предметів допоміжні, що з ними пов’язані. Це створить умови для розвитку пізнавальних інтересів, зробить навчання цікавішим.
– У кожному школяреві необхідно високо цінувати і розвивати творчий потенціал. Але особливо це потрібно заохочувати і підтримувати у дівчаток. Крім того, дівчатка більш схильні до музики, у них більш розвинене і образне мислення.
Отже об’єкт виховання і навчання вимагає уваги до існування статевих відмінностей із початкових класів. Адже початкова освіта закладає підвалини особистості, формує її ставлення до навколишнього середовища, до знань, до соціуму, до самого себе. А роздільне навчання вимагає і вироблення нових педагогічних стратегій та технологій.
За матеріалами П.М.Волошина «Роздільне навчання в контексті реформування початкової освіти»