ПРОЕКТ 3-Б: “Ляльки мого дитинства”
В мене лялечка маленька,
Дуже гарна, чепурненька.
«Мама» вміє вимовляти,
Всіх запрошує пограти.
(Ю.Бардакова)
ЕТАПИ РОБОТИ НАД ПРОЕКТОМ
1. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП.
Визначення теми і мети проекту.
Лялька – одна з найбільш нагальних потреб і разом з тим втілення одного з найчарівніших жіночих інстинктів у дівчаток. Плекати, прикрашати, прикрашати, одягати, переодягати, вчити, злегка картати, колисати, пестити, заколисувати, уявляти, що щось є хтось – в цьому все майбутнє жінки. Мріючи і розмовляючи, готуючи іграшкове придане і маленькі пелюшки, пошив платтячка, і крихітні кофтинки, дитя перетворюється в дівчинку, дівчинка – в дівчину, дівчина – в жінку.
(В.Гюго «Знедолені»)
Основна ідея – побачити красу навколишнього світу, відображену в мистецтві.
Мета проекту – створити сприятливі умови для забезпечення взаєморозуміння і реалізації прагнень школи і сім’ї у розвитку особистості дитини, ціннісних орієнтацій, розкриття його індивідуальності, творчого потенціалу.
Основні завдання для вчителя:
сприяння розвиткові естетичних станів, почуттів учнів;
формування поняття про естетичний ідеал;
допомога учням у засвоєнні системи загальнолюдських і національних цінностей і на цій основі формування успішної конкурентоспроможної людини;
розвиток духовно-естетичних якостей учнів.
Основні завдання для сім’ї:
навчитися бачити і розуміти зміни, що відбуваються з дітьми під час участі в творчому проекті;
спільний психолого-педагогічний пошук методів ефективного впливу на дитину в процесі вибору улюбленої іграшки;
збагачення сімейного життя емоційними враженнями, досвідом культури взаємодії дитини і батьків.
Основні завдання для дитини:
проявити свої творчі здібності;
спробувати себе в тому чи іншому виді діяльності в ході реалізації проекту;
отримати позитивні враження від співпраці з батьками та вчителем.
Зміст сімейного проекту «Ляльки мого дитинства»
І. Підготовчий етап
«Збір інформації»
Створення проблемної ситуації: роль ляльки в житті сучасної дитини.
Мотивація учнів для участі в проекті.
Створення творчих груп. Психологічна підтримка дитини у виборі теми.
Визначення напрямку діяльності творчої групи, виходячи з інтересів дитини.
Розробка теми:
1. «Ляльки народів світу»;
2. Шлях удосконалення ляльки;
3. Світ сучасних ляльок;
4. Моя улюблена лялька
Міні-дослідження за проблемної теми:
1. Ляльки народів світу;
2. Шлях удосконалення ляльки;
3. Світ сучасних ляльок;
4. Моя улюблена лялька
Термін – 2 тижні
II. Основний
«Зустріч з майстрами авторської ляльки»
Підведення до ідеї створення власної ляльки.
Надання консультативної допомоги при підготовці до конкурсу «Лялька моєї мрії».
Підготовка презентації «Зустріч з майстрами авторської ляльки»
Участь в екскурсії до міжнародного салону Ляльок «Модна лялька» м. Київ
Термін – 1 тиждень
IІI Основний «Сюжетно-рольова гра»
Проведення заняття за тематиками роботи творчих груп.
Підготовка сюжетно-рольової гри «Моя улюблена лялька» та розподіл ролей
Психологічна підтримка дитини у підготовці до сюжетно-рольової гри «Моя улюблена лялька»
Участь у грі «Моя улюблена лялька»
Термін – 2 тижні
ІV. Основний
«Конкурс Лялька моєї мрії»
Підведення до ідеї створення власної ляльки.
Надання консультативної допомоги при підготовці до конкурсу «Лялька моєї мрії».
Визначення переможців конкурсу «Лялька моєї мрії».
Нагородження
Підготовка презентації з мастер-класу з виготовлення ляльки
В гості до Н.І. Зражевської.
Виготовлення ляльки «Лялька моєї мрії»
Термін – 1 тиждень
V. Основний
«Національні ляльки»:
А) Майстер-клас з виготовлення ляльки-мотанки;
Б) Історична подорож до світу матрьошки як символу материнства та родючості
Проведення заняття за темою: 1. «Шлях удосконалення ляльки»;
2. Матрьошка як символ материнства та родючості
1. Підготовка презентації з мастер-класу з виготовлення ляльки-мотанки;
2. Розробка теми:
«Матрьошка як символ материнства та родючості» Участь у мастер-класі «виготовлення ляльки мотанки»
Міні-дослідження за проблемної теми: Лялька-мотанка як символ жіночої мудрості та родинний оберіг»;
2. Міні-дослідження за проблемної теми: «Матрьошка як символ материнства та родючості»
Термін – 2 тижні
VI. Підсумковий етап
«Здобути панянок»
Організація виставки робіт
1. Лялька- мотанка;
2. «Лялька моєї мрії»;
3. Участь класу в конкурсі-виставці «Новорічний калейдоскоп» від гуртка Барбі-стайл»
4. Свято «Моя улюблена лялька»
Підготовка презентацій здобутків класу
1. Підготовка робіт до участі у виставках.
Термін – 2 тижні
VII. Презентація проекту
Участь у святі «Моя улюблена лялька»
Ткрмін – 2 тижні
Share the post "ПРОЕКТ 3-Б: “Ляльки мого дитинства”"